Tel. 702 592 960

3. srpna 2017
Švýcarsko

Cesta

Po nudném projetí Něměcka, kousku Rakouska a Švýcarska, kde všichni zapoměli používat na dálnici levý pruh, dorážíme do vesnice poblíž Bernu ke kamarádce a ubytováváme se. Procházíme vesnici, kde má hodně domů divné obrovské střechy.

Druhý den prozkoumáváme blízký zámek a okolí, kde je několik biofarem. Vlastně mi přijde, že tady je BIO obrovská móda, všechno je tu bio a všichni to kupují. Ceny jsou tu extrémní, ale dají se najít i normální věci za slušnou cenu, např. jogurty za půl franku.

Odpoledne se přesunujeme do Bernu, kde probíhá příprava stanů na thajský festival a těšíme se na další den jak to bude probíhat.

Festival

Hned ráno vyrážíme na festival. Je to úžasné, člověk si tu připadá jako v Thajsku. Prodává se tu úplně vše jako na thajských trzích, thajská jídla, potraviny, zelenina v květináčích, probíhají zde i thajské masáže. Hodina tu stojí šílených 70 franků, což je asi 1700 Kč, tedy o 1000 Kč více než u nás. A to je zde levnější než v salonech ve městě, kde stojí často i 2300 Kč za hodinu.

Jídlo zde stojí 10 franků - 230 Kč. Uprostřed parku je obrovský stan, ve kterém probíhají thajské tance, zápasy v thajském boxu a různé soutěže. Celý park je přecpaný lidmi, kteří sedí uplně všude.

Město

Vydáváme se na prohlídku města. V centru jsou zajímavé podchody a průchody spojující ulice, spousta obchodů a široké ulice kde je každých pár metrů fontána se sloupem uprostřed a se sochou na vrcholu. Teče zde opravdu čistá a hodně rychlá řeka, a v ní plave hodně lidí, kteří se nechávají unášet rychlým proudem. Vypadá to dost nebezpečně.

Cesta zpět

Jako první zastávku volíme horskou vesnici Grindelwald, která je prý hezká. Čekala jsem to trochu lepší, možná už jsem si moc zvykla na tu švýcarskou uspořádanost tak mě to moc nepřekvapuje. Procházíme okolí, na nějaký delší výlet nahoru nemáme čas. Pokračujeme dále na východ, po asi dvou hodinách stoupáme serpentýnami do Klausenpas horského sedla, je mlha, vidět na pár kroků. Je to docela strašidelné, stoupání pořád nekončí a najednou se proti nám na silnici řítí stádo krav. Parádní příhoda. Nahoře v sedle dáváme malé občerstvení a za vyjasnění sjíždíme na druhou stranu do údolí. Sjezd nabízí nadherné scenérie - krávy, horské štíty, krásné domky, vodopády a potoky.

Zavřené benzínky

Jsme zpět na dálnici v Německu máme ještě třetinu nádrže a pomalu koukáme po benzínce. Několikrát po sobě se stane, že je dálnice zůžená a benzínky dočasně zavřené. Začíná svítit docházející benzín, svítí už 50 km. Sjíždíme z dálnice a zkoušíme nejbližší větší vesnice. Všude již benzínky zavřené, je asi 23 hodin. Pomalu se smiřujeme s nocováním v autě, ale objevujeme zazračně otevřenou benzínku kousek od Pasova. Tipuju, že totálnímu vyčerpání benzínu mohl chybět tak 1 - 2 km. V jednu v noci dorážíme domu a překvapivě nejsme vůbec ospalí, pravděpodobně díky adrenalinu z hledání benzínky.